måndag 19 september 2016

MÅNDAGSPLASK

Plaskat i plurret på fm...gött. Det enda som är negativt är att det upptar lite för mkt tid att åka staden tur & retur men det får man ta för att den gamla kroppen ska vara nöjd! Jag var aptrött när jag kom hem och fick ta en liten stödvila innan jag satte igång med dagens elever.

Det är ju helt underbart att kunna vara ute och ha träningar men det blir tyvärr mörkt fort. Dammar såklart en hel del och mellan varven får man lägga in ett skrittpass så dammet lägger sig och dom inte tror det är skogsbrand på gång om dammet syns från grannbyarna :)

Regn, vill ha regn....mest för vattnets skull, annars vill jag gärna ha fint höstväder så hästarna kan vara ute så mkt och länge som möjligt. Inatt har jag bara två hästar på stall....sånt gillar jag. Dock har det inte varit helt tomt en endaste natt detta året....men lite mindre mockning gillar man ju hur eller hur speciellt nu när vattnandet tar så mkt extra tid så när jag tänker efter har jag ju inte ett skit mindre att göra...haha!

Ätit sushi i kväll därefter en skål med blåbär, mannen i huset ville inte alls ha samma mat utan fick äta rester - nu dags att snarka.

//Bubbel - jobbat för brödfödan

Inga kommentarer: