måndag 14 november 2016

STACKARS STACKARS WILMA

Stackars stackars Wilma var jätte dålig när jag kom från stan i eftermiddag och det blev att ringa veterinären omgående och styra om kvällens träningar för man vet ju aldrig hur det går när hästarna är sjuka. Tänkte häromdagen att kolik har vi sluppit i höst....dumt av mig att tänka så!!

10 liter dropp och smärtstillande verkar Wilmiz vara lite piggare och faktiskt lite hungrig....nu blir det dock sparsamt med mat i kväll och inatt och det lilla hon får är väl uppblött eftersom hon var så pass uttorkad. 

Nä man kan minsann inte åka hemifrån ens några timmar utan att det händer nåt....usch. jag hatar kolik och speciellt när dom har föl vid sidan OCH är dräktiga som hon dessutom är!

Dessutom gör veterinärbesök djupa hål i plånboken, suck!

Tror vi får vänja av Wille lite tidigare dessutom så hon får lite matro om nätterna ....han är ju gigantiskt stor och suger ut sin lilla mamma lite för mkt!!!

Avmaskade hästarna i helgen....kan man få kolik av det??? Nån som vet???




I morse for jag alltså till staden tidigt och satt en stund på denna plats och väntade innan mitt första besök (skulle hämta mina nya skoinlägg)


//Bubbel - håller tummarna att Wilma piggar på sig



Inga kommentarer: