onsdag 18 januari 2017

ALLA ÄR SÅ UPPRÖRDA

I går och i dag är alla upprörda. Journalister för att Peder fick Jerringpriset, häst Sverige för att ridsporten förminskas som vanligt ....är vi förvånade? NEJ det är ju så det brukar vara.

Ridsporten är ju den ultimata sporten där kvinnor och män möts på lika villkor....det om nåt borde ju vara sport i högsta grad.

Det var ju fritt för alla att rösta och vi hade alla samma tillgång till telefoner och appar men det är bara så att när vi hästfolk bestämmer oss för något då genomför vi det också men tråkigt att vi blir påhoppade för vi röstat.
Vi är envisare än envisa och gnetar på med vi kan och lyfter gärna fram en god ambassadör för vår sport. Det borde ni gjort som ville ha just ER vinnare!!!

Jag är vansinnigt ointresserad av idrottsgalor men denna gång röstade jag först på dom nominerade och sen när dom gick vidare och till sist igår så röstade jag två gånger.

Varför ....Jo för jag tycker att Peder Fredriksson är en mkt värdig vinnare. Han är ödmjuk, beslutsam och en fantastisk ryttare. Han har "det" helt enkelt.... och det var väl just det som skulle prisas i just detta pris!

Frågar däremot mig själv idag om jag röstat lika mkt om det varit ex en distansryttare som varit nominerad....Svar : I mitt fall tror jag faktiskt inte att jag gjort det och det gör att jag skäms lite över mig själv.
OM det varit en dressyr ryttare? Självklart....

Nu tycker jag att vi mobiliserar om styrkorna och ser till att ridsport klassas som friskvård....det är JÄTTE VIKTIGT!
Vi är ju så många som utövar denna sport!

Nu är jag trött på att alla är så upprörda så nu återgår jag till det vanliga....dvs kratta bajs, frysa i ridhuset med elever, rida lite och föda upp nya dressyrstjärnor till ridsporten. Jobba med världens bästa idrott helt enkelt!



Så jäkla bra nedanstående:

Skulle hellre kalla in ridsports-sverige än försvaret om ryssen kommer. Jäklar vad dom kan mobilisera sig!

Stort Grattis igen Peder!
Bilden är tagen för typ 30 år sen på Flyinge  och finns i såväl Ylva F:s arkiv som mitt (snodde dock den från din FB sida igår Ylva )

.....bevare mig väl så mkt gamla bilder det finns där som inte borde visas för omvärlden 👀



//Bubbel - Ridsport kan