lördag 4 mars 2017

KURSAT HELA DAGEN

Idag har det varit överdomarkurs i dressyr hela långa dagen inne i Växjö.
Mkt TR regler att pränta in i skallen. I år kommer det bli kontroll av vaccinationer och inga nosgrimmor kommer går säkra för kontroll, . 
Måste dock säga att jag är förvånad över att höra allt fuskade som berättades om. Nu  ska det också luktas och snokas i burkar och förpackningar, kolla insidor på sporrar och diverse ludd.....det gäller väl ändå inte på dom lokala och regionala tävlingarna som jag dömer....eller????
Nu ska det laddas med vita servetter, plasthandskar, tejp, buntband och måttband.
Tävlingssäsong 2017 - bring it on!
Hästens välmående går före allt!

Ikväll har jag "slagits" med en styck Boriz som inte var det minsta sugen på att få ett bandagebyte. Snacka om kosparkar mm från att träffa mig. Min mobil som låg i fickan på min tröga fick en touch.
Efter ett antal svordommar är dock sår tvättat och nytt bandage på plats. 
Konstigt att han är så tvär, han som alltid är så himla snäll. Han var besvärligast med bandagen. Att rengöra själva såret gick ju hyffsat. Tyckte nog att knäet var något mindre svullet. Halt är han förstås.

Nitro är som vanligt idag. Joggade in från hagen och tog en obligatorisk smakbit på mig när grimskaftet skulle sättas dit....Nitro is back, sötungen!

Fått ett tidigt födelsedagskort från Bamse ....tack Bamse, han kan han 💕

Ikväll  har vi gjort pizza och bojkottat mello - det självklara valet

Har troligen fått låna en hästis. Ska bara hinna hämta honom !!!

//Bubbel - lite halvslö


Inga kommentarer: