söndag 5 mars 2017

LILLA MAMMANS BRORSA BLEV GODKÄND HINGST

Bruksprovets treåringar som godkänts i år fick man ju veta i går kväll och jag tycker ju att det är jätte roligt att DEMAND  e: Ampere blev godkänd eftersom han är bror med min DIAMOND ROSE dvs Lillamamman. Stort grattis till uppfödaren till så många fantastiska hästar, Per-Arne Persson som har en stostam som bla är helt outstanding i unghästsammanhang dom har ju vunnit det mesta och jag är så glad att jag har lillemamm i mitt stall! Henne ramlade jag ju på av en ren tillfällighet för några år sedan.

Även Zafferano som Nadjo och jag ska få föl ihop med godkändes som prestationshingst då han gjort prov i annat förbund. Eliza är först i raden här att föla och nu är det en månad kvar.

Idag får vi veta resterande hingstar som blir godkända och jag måste ju erkänna att i år har jag lite dålig koll och gillar inte det "tysta" provet för det är intressant att höra vad domare och testryttare säger och spekulationerna blir ju inte mindre för att dom inte säger nåt om dom men att sitta på läktaren som jag brukar kändes meningslöst i år  Jag hoppas på förändring igen jag som är nörd!





http://www.tidningenridsport.se/Avel/Bruksprovet/2017/3/Godkanda-3-aringar-och-direktkvalificerade-hingstar/


Inga kommentarer: