lördag 13 maj 2017

190 KNYCK

Var fasen tar dagarna vägen...det rullar på i 190 knyck hela tiden.
Vad hinner jag med...inte nåt tycker jag fast jag har arbetsdagar på en 12 - 13 timmar. Eller jo jag gör såklart massor men det är så mkt mer jag hade behövt göra. Det finns massor av stängsel som behöver fixas inför betessläpp bla. När man tänkter betessläpp vore det ju inte så dumt om det kunde regna lite....det är äckligt torrt och finns ju knappt ett grässtrå att äta. Det är kris!!!

Stallarna och hagarna är överfulla med egna och andras hästar och man har lite att göra med hästbyten både här och där och jag undrar hur mkt jag mockar på en dag 💪
Igår var här 27 och idag "bara" 26

Nu börjar seminstona vakna till. Hämtade fredagsskick igår kväll i Växjö till två stycken och gjort ett försök att tillverka dressyrhästar. Går ett par timmar i bilen att åka och hämta men passade på att besöka en mataffär samtidigt i civilisationen!
Vädret gör att stona varit lite trögflörtade men hoppas det ger sig med lite värme och att brunsterna kommer igång som dom ska!

Lycka är seminerad med Demand....jag chansade på en treåring i år och valde att betäcka fast jag dyrt och heligt lovade att inte betäcka henne i år - fy mig :)

I dag ska jag försöka mig på att vara hovslagare till Boriz som klivit av sig en sko. Mannen i huset har rätat den och vi får väl se om den kan passa???

Har inga träningar i dag och det känns bra med en dags paus faktiskt på den fronten och kanske kan jag hinna beta av nåt på "slit och släp listan"

I morgon dömer jag dressyr i Torestorp.

Stokoll igen måndag morgon vid 8 tiden . VÄLKOMMEN!

//Bubbel - tar fritt, låter matte jobba

Inga kommentarer: