onsdag 10 maj 2017

DESSA HINGSTVAL

Sådär ja
Valt hingstar 2017 till följande ston

Lukretisa e: Bernstein - Magritte får gå till Demand (som är bror till min Diamond Rose) så det känns lite roligt. Jag vet ju på förhand redan hur Lyckas avkommor ser ut och är i sättet känns det som så jag tror han blir ett fint val till henne! Där är ju dessutom god ridbarhet och prestationen i generationer på hans sida.


Eliza e: De Noir - Hertigen får ytterligare en Zafferano då den hon har i år har allt vi önskar och lite till. Så Nadja och jag vi satsar helt enkelt på fler barn ihop...haha!


Diamond Rose e: Royal Diamond - Don Shufro är uttagen till satsningen Lövsta Star och då var ju kravet att använda en Lövsta ägd hingst och rekommendationen från dom var att ta Benneton Dream och det var ju den jag själv kände passade bäst av dom som fanns att välja på så då blir det så.
Först ska hon förstås föla och det ska gå bra....är ju ett tag kvar nämligen.

Sen är frågan om Wilma ska få fler föl?

//Bubbel - får inga föl i år heller

Inga kommentarer: