onsdag 21 juni 2017

AJ

Jag vill påstå att jag har ont i mitt ben och fot!!!


Jäktig förmiddag, många ston att kolla. Kommit nya ston men också fått skicka hem ett par stycken. Kommer bli seminjobb både i morgon och på midsommarafton om allt går som det ska !
Räknar in 28 hästar här i kväll! 
Kände att jag behövde åka en runda en stund i dag och tog Sus med till civilisationen om man nu kan kalla Tingsryd för det. Köpte en massa hästmat, stängsel material och tryckte till sist in några spånbalar eftersom det är kris. Fika på Hyllan hann vi såklart med också.

Köpte benskydd, en svettskrapa, pannband, borste och en fölgrimma till.

Så här fint hade gårdagens ryttare klätt på Bubbel inför gårdagens ridpass. Jag fick mig ett gott skratt.

Så här gjorde han med höbalen på stallgången....grrrr. Tror han var mkt nöjd!

Ikväll har vi pressat och plastat på dom nya domänerna! Livet som storbonde! Plastaren är mitt jobb att sköta

Nu snoza. I morgon är en lång dag!

//Bubbel - trixar och fixar

Inga kommentarer: