fredag 2 juni 2017

TEKNISKA OCH PRODUKTIVA


Teknik experterna har jobbat lite och därefter har Nadjo tvättat släpet för i morgon ska hon iväg och tävla.....jag ska döma på samma ställe men jag ska dit och döma sista klassen. På söndag dömer jag heldag i Eksjö.

Dagen har varit mkt produktiv med stokoll som började reda 07,30 och då var redan alla hästar ute som skulle ut. Idag sydde veterinären dessutom ett sto så det tog några timmar totalt så vi unnade oss en gemensam fika. 

Lycka är konstaterat dräktig med Demand i dag. Spännande!

Tre hästar har åkt hem till sitt idag i väntan på dräktighetskoll och då har jag passat på att högtryckstvätta två fölboxar och satt in "Cola" som snart ska föla i en rengjord box där det är kameraövervakning. Puh mkt ströande överlag i dag för jisses va dom rör till i sina boxar en del.

....Veckans sabotage. Ett sto har knaprat sönder en vägg och en sparkat sönder en bräda i en boxdörr. 
Suck!

Haft elever som vanligt.


Fått nycklar :)




 
På betena flyter det på och unghästarna roar sig på sitt vis

Ikväll hade vi tänkt ta ledigt lite tidigare och åkta ut och käkat.....behöver jag tala om att det sket sig???
 Man blir ju aldrig klar i stallet i vettig tid så det är ju ingen idé att ens tänka tanken!!!

2 seminlådor på väg hit i natt med tidningsbudet så i morgonbitti är det semindags . Ikväll fick jag dock fritt på den fronten då jag inte behöver skick söderifrån!

I kväll räknar vi in lite färre hästar ....har bara behövt natta 24 stycken

Kameran är riktad mot Wilma som inte verkar fölnödig men mn ska aldrig säga aldrig..

//Bubbel - utekvällen blev en hämtpizza 

Inga kommentarer: