tisdag 6 juni 2017

VAD GÖR NI SOM ÄR LEDIGA???

Herregud så trött jag är ikväll och var har denna helgen tagit vägen???
Dömde dressyr både lördag och söndag. Från LA:3 till MSVB:4  - ROLIGT!!
Flera LH hästar har tagit placeringar i helgen både i lätt och MSV klass. Grattis till ägare/ryttare som gör fina jobb med hästar födda här.
Affe har varit och tävlat LC/LB nyttigt att träna på att tävla.
Igår vanlig jobbedag med ston på morgonen, skickade hem en...beställde semin och hämtade på slingan  i Växjö på kvällen.
Eliza är konstaterat dräktigt med Zafferano igen. Superkul...
Seminerat
Wilma fölade sent i går kväll och det blev en superfin gulbrun kille som ska ha ett namn på W.
Just nu känner jag på namnen Winnie Winston, Willy Wonka, Win Win, Wild Card, Will Mer.
Dubbelnamn ska det vara iallafall.....
Dock kallas han för Bollen , hårbollen!!!
Natten blev lång innan vi kom i säng.
Idag har det varit att traska med hästar både till Skärsjömåla och Stora Heda..många steg på stegräknaren.
Plockat ner gammal stängseltråd och stolpar. Byggt nytt staket och släppt ston/föl på bete. Flyttat Nitro och Affe till nytt bete.
Mockat skit i långa banor.
Börjat plocka i ordning till stugorna som ska fyllas med ridleds gäster till helgen.
Kollat lite stolp på en del av ridleden...
Målat boxdörr.
Haft besök av Wilmas uppfödare en kortis i kväll.
Givetvis har jag gosat fölnos också....

Vad gör ni som har lediga dagar för att få tiden att gå????
Jag är värdelös på att ta fritt från mitt jobb men ikväll är jag verkligen aptrött de luxe.
Hade varit gott med en dag att peta navelludd....
Känner mig så osocial dom inte umgås med folk!

Nu riktar vi kameran mot Cola som är nästa i tur att föla den 12/6

Tagit en massa bilder men dom får jag lägga in i morgon, i kväll orkar jag inte

I morgon bitti är det stokoll igen 8.30 och nyaste fölisen ska få en folcheck eftersom hans mammas mjölk hade lite dåliga värden på råmjölken - alltid är det nåt!!!

//Bubbel - har inte bidragit med nåt vettigt

Inga kommentarer: