måndag 3 juli 2017

KLARA OCH FÄRDIGA

 Nu är broschyrerna för årets Bonderunda klara och boka gärna in datumet 16/9 för en trevlig dag med djur och natur, fika , ponnyridning mm mm

I morse hade vi 8 ston som skulle kollas och beställde semin till tre av dom därefter traskade jag och Nadjo hem från grannbyn med två som ska dräktighetskollas på onsdag,  Tog hem Nitro och Affe  inför kvällens träningar. Jag har fixat staket i en beteshage dit jag ska flytta ettåringarna inom kort.
Gick in och tog en kopp kaffe och stöp en stund i soffan vilket var välbehövligt.
Skickade hem ett seminsto och håller både tummar och tår att den är dräktig.
Bytte hästar i hagarna.
Haft elever både privat och grupp
Mockade dom boxarna jag inte kunde innan idag ( man får mocka i omgångar)
Hade ute Sjuan och LM i hagen en stund ( man får passa lite på den busungen)
Hon hade förresten folliklar på gång och det blir troligen att beställa semin på onsdag till henne...

Cyklade förbi turister idag i värsta färgranna utstyrseln och dom skulle såklart hälsa på hästarna och lyckades såklart skrämma Feo + känguruälgen så baby hoppade igenom tråden in på ridbanan så där fick bli en lagning av lite stolp också av mannen i huset - det är alltid nåt extra som händer!
Älgis tyckte mest det var roligt att springa på ridbanan och mamma tog det hela med ro.

Kvällen avslutades med att fylla alla matlådor i hagarna med hö inför morgondagen och nu säger jag minsann godnatt för idag. Jag anser helt klart att jag med råge tagit det antal steg jag behöver!

Hästantalet denna kväll är 32 och imorgon inväntar vi ytterligare två.
Hoppas ett par är klara inom kort för det gör inget om det minskar något även om det är jätte roligt att det är så högt tryck på seminston i år!!!!

//Bubbel - säger over and out för denna dagen


Inga kommentarer: