torsdag 27 juli 2017

LÄGET NÅGORLUNDA UNDER KONTROLL

Jag är kär....stigbyglar i rosé guld. Ska nog bara ha dom i bokhyllan tror jag 😍

Tror det mesta är klart och uppstyrt inför morgondagens dressyrkurs. Stugor klara, toan städad, boxar mockade och spånade, mat inhandlad så vi kan grilla i morgon kväll och frukosten är utställd i ena stugan. Lunch och fika dag två planerad, ridbana och ridhus är harvat, hästarna motionerade, svept ett varv med dammsugaren även inomhus.... och japp .....läget är under kontroll. Det är bara dressyr protokoll som ska skrivas ut men det hinner jag nog sen. 
Läget är säkert inte alls under kontroll....

Har seminerat två ston idag varav en var ny och det var nog årets sista nya sto ( Zafferano är den som haft flest ston på denna stationen) ....nu är det några till som ska kollas men denna veckan har det varit gott om dräktiga ston iallafall. 

Speciellt ett sto gjorde mig extra glad då vi kämpat länge med henne och gjorde ett hingstbyte till sist då det visade sig att första valet inte alls hade nån bra dräktighet och det var inte hingsthållaren så intresserad av att tala om när jag ringde och beställde semin (frågade varje gång om dräktigheten var bra ...oja det var den)  först när stoägaren valde att byta hingst - då kröp det fram att nja den var ju inte så bra. Hingstbyte  - en seminering i en brunst = dräktig...andas ut!! 

Har varit i staden på hospitalet med mitt knasiga finger som inte är nåt vidare bra . Jag tränar och tragglar mina övningar och idag fick jag lite "deg" att knåda och en boll....men det är helt värdelöst med ett finger som liksom inte hänger med och det är ju bara i vägen. Tror f*n att man försöker hålla undan det så gott det går för man slår ju i det överallt och det gör det ju extra svårt att använda det i det dagliga jobbet. Tillbaka om tre veckor igen. Suck.

Passade på att shoppa en massa hästmat igen. Alltså dessa djur äter mig bokstavligen ur huset. Ston med föl kräver en hel del. Lusern går åt hur mkt som helst....

Påbörjade att skruva ihop en ny uppsittnings pall häromdagen men hann inte klart - det fixade Päran i kväll.

Släppte ihop dom två inackorderingarna Feo och Cola + deras barn idag. Dom har gått i hagarna bredvid varandra länge men det känns ju roligare för barnen att få gå ihop och mkt smidigare för mig att sköta om det hela. Vi hoppas väl att det ska gå bra i natt för dom är ju vana att gå ute dygnet runt. Det var inget bråk iallfall och det tackar vi för!

Jordgubbar och mjölk till kvällsmat och nu är det sovdags.

//Bubbel - tror det blir kul med träning och kurs



1 kommentar:

Unknown sa...

Vad har du köpt stigbyglarna ? ^^