tisdag 26 september 2017

FÅ IHOP EKVATIONEN

En del dagar får man inget gjort men jobbar arslet av sig!
Idag har varit en sån dag!
Hovslagaren har varit här och då servar jag med hästar hela tiden...kunde visserligen mocka mellan varven men man får liksom inget gjort men har ändå massor på G.

Haft elever - både små och stora!

Börjar längta efter att stalla upp hästarna för då är det utsläpp på morgonen och insläpp på kvällen. Nu far jag runt överallt och ingenstans , asar mina höpåsar, klaffsar i lera och mörker med att släppa ut när lektionerna är slut och jag far runt och kollar hästar utspridda i olika byar med vatten och hö där....bygger staket och sliter som ett djur ...
Egentligen mockar jag ju lika många boxar nu som när dom bor inne på natten för dom flesta är ju ändå inne några timmar varje dag

Hinner jag göra nåt roligt som att rida???????
Svar : NEJ...jag orkar helt enkelt inte!!!!

Jag har för många hästar att sköta själv!
Här är 24 hästar och jag sköter ju det mesta runt dom , även dom som inte är mina.
9 stycken är inte mina men på tok för många är det.
Några av mina ska iväg framöver (sålda) men det är ändå på tok för många!
Men lektions hästar behöver man och dom är väl inte det värsta. Jag har 6 st stora hästar igång och några ponnyer. Avel vill jag ju hålla på med och då blir det ju unghästar - dom används ju inte. Några är sålda, några är till salu och nån ska behållas.... finns inte så många jag kan rensa bort om jag vill hålla på med det man gör. Att sälja hästar som är till salu kan man ju inte bestämma exakt när dom försvinner.....dom säljs när dom säljs.

Jag vill hinna och orka göra lite roliga saker om dagarna också.
Man behöver göra mer än bara det viktigaste men framförallt inte jobba 12 - 14 timmar i stallet.
Jag har så mkt annat jag hade behövt hinna.....inne i mitt hus ex.
Hur får ni andra ihop det???

Att vara ledig ett dygn i helgen har fått min hjärna att börja snurra....ledighet är nog inte så bra för mig!

Jag jobbar med världens bästa jobb men eftersom jag jobbar med hästar vill jag ju rida också....det är just nu en omöjlig ekvation!!!

//Bubbel - jobbar på sitt vis



Inga kommentarer: