torsdag 21 september 2017

KAOS OCH FÖRVIRRING

Vilket dygn....
Igår kväll fick fina Lycka ett kolikanfall och vi traskade i ridhuset till sena natten. Vetto fick göra en utryckning och ge medicin och slanga paraffin.....
Idag verkar hon som vanligt och egentligen vet jag inte vad som gjorde henne dålig igår...
Det gav mig mer ångest iallafall!!!

Kom i säng vid ett tiden inatt men sov ju dåligt och kollade till henne i övervakningskameran varannan minut.
Släppte ut hela hästligan tidigt i morse och då hade hon gjort en bajshög och då blir man ju väldigt glad.

Hela dagen har det varit fullt upp. Asade hem hästarna från andra änden av byn och tycker jag mockar hela tiden - i omgångar. Hate it!

Inte hunnit bygga på mitt staket men det var andra som satt lite stolp iallafall och det är ju fint. Får fortsätta i morgon så vi kan flytta över hästarna dit inför helgen.

Rörigt framåt kvällen när alla hästar skulle gå lektion och jag yrade runt och skulle få ihop utrustning så där i sista minuten.
Sadelmakaren var här samtidigt och jag fick en sadel att testa på  Boriz i kväll men den passade inte alls tyckte jag. Tryckte vid manken.
Ska testa den på lillemamm i morgon så får vi se hur den ligger där.

Barnlektion följt av vuxna i kväll. Lektioner både inne och ute samtidigt. Tur vi var två!!!
Ska bara "lära" S att ponnysarna ska ute efter lektion så jag slipper springa i mörkret. Lättare att be föräldrar leda ut innan dom åker hem....men det styr vi upp vad det lider.

I morgon är en ny dag men nu är jag förbaskat trött och ska gå och sova

//Bubbel - poppis

Inga kommentarer: