onsdag 11 oktober 2017

BARA ÄCKLIGA SAKER

Vart tar tiden vägen???
Jag har fullt upp hela tiden men får ju bara det viktigaste gjort och så är det sena kvällen igen.
Har massor av annat jag behöver göra men hinner inte.
Idag skulle jag behövt bygga staket.....hur långt hann jag på det???
8 stolpar mellan två elever. Det kommer man inte långt på!!!

Knott utav helvete idag....tror det har varit årets värsta knottdag!


Lillemamm är bra igång nu och idag har hon galopperat.  Hon är en otroligt vänlig, mjuk och mkt ridbar häst...När hon tränar , tränar också Sjuan!!


Tog träckprover förra veckan.
Fick svar på liten blodmask så vi har avmaskat alla.
Ett av dom inackorderade stona visade på spolmask också men hos henne har jag inte hittat mer än en mask. 
Däremot hos mitt ponnysto Wilma som endast visade på lilla blodmasken har jag hittat det mesta i maskväg i går och idag.
Se nedan....så jävla äckligt!
Spolmask i mängder och en och annan styngflugelarv.
Hon är maskad senast i augusti och nu förstår jag ju varför hon är tunn och tråkig och trots att jag matar hur mkt som helst lägger hon inte på sig...
Maskmedlet vi använde sist kan ju inte tagit ett dugg mask för jag veta att jag kollade lika noga efter den avmaskningen och hittade då inget alls men detta nu är ju superäckligt.
Nu är jag övertygad om att hon kommer bli fin och rund igen.
Hos övriga hästar har vi inte hittat en endaste maskrackare trots att jag petar runt och synar mkt noga


Letade kantareller när vi ändå skulle köra ut höbalar i kväll...hittade inte många men det är vackert i skogen...dock är det en massa älgflugor

Den 18/10 kommer veterinären . Det går att dräktighetskolla ston på 90 dygn om man vill det. Hon lär vara här på eftermiddagen men exakt tid får jag återkomma till när det närmar sig!

//Bubbel - ogillar såväl knott, älgflugor och mask



Inga kommentarer: