onsdag 25 april 2018

JAG VET ATT JAG ÄR HOPPLÖS

Nu är det verkligen fullt upp och jag hinner inte riktigt med i svängarna känner jag. Ingen rutin.
Stokoll i morse , semin beställt och sen kollades Råsas mun och det togs bort klamrar på kinden. På fredag ska "bollen" i munnen bytas.

Mockat en drös med boxar och det tar ju extra tid med all halm. Haft ute ston i omgångar. Har inte hagar så dom kan vara ute hela dagarna när dom ska gå själva så länge alla mina egna är hemmavid men det är ju gott att få komma ut halvdag iallafall när man är här och hälsar på en kortare tid!

Dom nya barnen tar sin tid med allt gos dom vill ha!

Fått foderleverans så jag har försökt oranisera det kaoset. 
Vi måste tömma en box vi använt för foder i vinter ...boxen behövs , frågan är var vi sa ha dom inackorderades foder nu???? Ge mig mer stall , tack!!!

Haft elever .

Jobbat Boriz på lina och japp han var glad och spruttig ute på ridbanan 😎
Han verkar inte så öm i skinnet av fällandet idag. Jag var så orolig häromdagen men sadelmakaren lugnade mig att sadeln passar men jag tror ju alltid det värsta när hästarna inte är som dom brukar.

Vågar knappt säga det men idag har jag gått och tänkt på att jag är rent ut sagt dum i huvudet om jag INTE betäcker Lycka i år. Hon är 16 år och annars blir det ju inte fö förrän hon är 18 år och då kanske hon inte finns ens....hon ger ju så himla fina föl och det är redan folk som är och rycker i årets unge. Blivit erbjuden rabatt på Touchdown igen ( som är pappa till Lucinco som dog av ett sticksår i fjol) fröet sått i min hjärna iallafall.....jag vet jag är hopplös!

Idag har det tre stoägare som ringt om semineringar. Det är trevligt!

//Bubbel - surar när matte har för lite tid




Inga kommentarer: