söndag 29 april 2018

I VILKEN ÄNDE BÖRJAR MAN?


Just nu känner jag stress i mitt liv för det är så mkt att göra att jag vet knappt i vilken ände jag ska börja och vissa dagar hinner jag inte ens påbörja det jag verkligen skulle behöva göra för det är så mkt annat att göra och ja det gör mig ändå mer stressad. Dessutom när det är helg så har jag lite ångest att någon ska komma och störa mig så jag inte hinner jobba med det jag måste göra och kommer det nån så blir jag egentligen jätte glad att dom kommer ihåg att jag finns fast jag inte hinner umgås!!! Jag ni hör det är ju helknas alltihop!!!

På fölfronten är det lugnt just nu. Har kameran igång på en av dom inackoderade men kollar bara till ett par gånger /natt. Hon har fått lite juver men känns ännu inte klar men visst fölen kan ploppa ut när man minst anar det ändå

Dom födda barnen växer så det knakar och idag släppte vi ihop dom men hästar är ju lite tråkiga djur och ska fara runt och vimsa trots att dom är vana att gå ihop sen tidigare. Jag är ju livrädd att fölen ska skada sig. 

Denna pussmule har fortfarande inget namn eller jo OlleW heter han ju till vardags


Ikväl red Nadde ett pass på denna goding - Boriz.
Dom passar fint ihop!

Lillemamm och Amarettwo går ihop i lösdriften, dom tycker att det är lite trist utan sina bästisar som fått föl men har det bra ändå!



Man får styra om i stallet lite allt eftersom boxarna behövs. Nu flyttar vi fodret till stallets minsta box som knappt används för jag behöver använda uteboxen som varit till förvaring ett tag. OM någon vill ge mig en present så vill jag gärna ha en STOR sadelkammare och en minst lika stor foderkammare. Vi är så många här så vi behöver mer space!

Jag och denna mannen var i går kväll i staden och kollade på föreställningen "Din jävla fegis" Den kan rekomenderas....riktigt rolig!


I morgon firar vi Valborg , med att jobba som vanligt

//Bubbel - 

Inga kommentarer: