måndag 14 maj 2018

FÖRST TOG SIG FÖRST

I helgen har det trimmats både lördag och söndag här, i går reds det också program frå LC:1 till MSVC 2. Riktigt trevliga ritter och det är alltid roligt att prata lite runt ritten efteråt också.

Sopis är som vanligt alltid i vägen och kan sova precis var som helst.


Inte varje dag man ser Islandshäst med knoppar i håret men Blossi går All in. Han är riktigt duktig också och det är så roligt att han och hans matte har utvecklats så mkt under våren!


Bubbel var med och trimmade i går. Han lånade en ny pilot då ryttarens egen häst var lite ofräsch. Gick jätte bra!


Ibland är jag extra stolt över dessa två, plötsligt händer det att ryttaren kan rida fast det är publik...var ju inte alls farligt! Dom passar ju så bra ihop. Tror Sussi gav henne 65%


Var ett helt gäng till som red men dom fick inte vara med på bild här!
På fikabild får några från söndagens träning/programridning däremot vara med.

 

Jag hann spackla lite väggar igår också...åhhhhhhhhh så duktigt

I morse kollade vi ston. Den första jag seminerade i år var dräktig....perfekt!
Vi kollade några stycken till men bara en ville ha semin till i morgon , dom andra håller jag tummarna för att få beställa semin till på onsdag!


Startade upp denna dagen med två små ponnypluttar på rymmen. Vaknade av att det gnäggade konstigt ute och var ju tvungen att gå ner och kolla...jojo utanför stod Råsa. Det tog 45 min att hitta lilla Loppan. Var uppte på granngården och letade och letade överallt här hemma men fick ta bilen och åka och leta och jomenvisst på vägen neråt Sandreda hittade jag henne joggandes.
När ponnyerna var infångade såg jag i min telefon att tidningsbudet sett Råsa i fel trädgård ...haha. Tack för att du hör av dig även om jag inte kollade i telefonen.

Resterande dag har jag mest varit trött ....förutom nu då när jag borde gå och lägga mig , för nu är jag pigg. Hatar mig själv.

Tror inte på föl inatt heller men fortsätter väl att glo mellan varven!

//Bubbel - jobbat dubbla pass i dag




Inga kommentarer: