lördag 5 maj 2018

HÄST HÄST HÄST

Dagen idag har gått till stalltjänst, seminering, jobb med mödrar och barn, staketbygge...mera stalltjänst, mockning och tja ni vet....det finns alltid att göra.

Lexiha och Lycka mumsade gräs....tills Lexiha beslutade sig att tugga på eltråden och så var staketet ett minne blott....alltså dessa föl!!!

Tjock !!!! Denna tant ska dock inte föla förrän till midsommar.....

Nya staket på fälten här hemma....det tar tid men det kommer bli bra. Jag måste ju känna in hur jag vill ha hagarna. Det ska vara smidigt och nära att släppa ut i samtliga hagar och vatten till samtliga ska kunna fyllas på med slang från huset så jag får klura lite till. Det ska vara sommarhagar som ska fungera till gästande hästar med föl. Det ska vara smidigt helt enkelt!!!

Denna lilla damen är beräknad att föla i morgon men hon får gärna hålla sig över dagen iallafall då jag ska åka och döma i Växjö. Tror hon håller på sig ytterligare några dagar dock. Långt från fulla juver. Hovslagaren plockade av henne skorna i förrgår så vi är förberedda för bebis iallafall

Denna lille kille (fortfarande utan namn) var också och visade upp sig för hovis häromdagen men han har så bra benställning så han behövde inte justeras alls!!

Idag har jag seminerat min treåring Amarettwo LH och i år chansar jag vilt. Valde treåring till treåring och valet föll på Helgstrands Suarez e: Sezuan - Desperados - Rotspon som i år är i Gränsbos program.


Visst är han söt???

Dessa två dom tränar och tränar och jag hoppas så att dom snart törs bege sig ut på tävling. Det hade varit så roligt!!!!

Släppt samtliga ponnyer på gräs...inte mkt men så pass att man vänjer sig inför betessäsongen.
Hex och Boriz har fått smaska lite gräs nu i kvällningen.

Jisses vad jag är trött i mina fötter. 
Resten av kroppen också.
Får nog vara lika tråkig som vanligt och helt enkelt gå och lägga mig!

//Bubbel - släppt på gräs idag




Inga kommentarer: