lördag 22 september 2018

FÖREBEREDELSER

Veckorna rusar iväg och nu är det lördag igen. 
Elever varjedag/ kväll och jag ska ha ett gäng privatlektioner även idag. I morgon däremot ska jag och döma i Kalmar!

Håller på att tvätta sista stallet äntligen. Hunnit halvvägs och hoppas hinna resterande idag. Det drar ju ihop sig för uppstallning även om mina hästar ska vara ute så länge det bara går. Nu finns ju gräs och jag stödmatar ju dessutom . Har ju mina lösdrifter också!

Affe har kommit fram till sitt nya hem i går natt! Han hade klarat den långa resan på 155 mil bra och verkade pigg men nog måste han vara lite trött på att åka lastbil iallafall!!!
Bilden lånade jag från nya ägaren!

Lösdrift nummer ett är mockad och vinterbonad så där kan mammor och barn mysa i halmen!!!


Boriz trotsade gårdagens storm och trimmades på utebanan. 
När jag skulle ha lektion vid 17 igår så öppnade himlen sig och det vräkte ner regn.....då dundrar det på ridhustaket så ingen hör vad jag säger....fri ridning kan man säga.
Det åskade på rätt ordentligt också.
Eleverna tvekade lite ang ridning och sadlade på och av ett par gånger innan vi gick ner.....
Själv blev jag trött i halsen som jag fick hojta för att dom överhuvudtaget skulle höra nåt jag sa...

Nähä nu ska jag dricka upp mitt förmiddagskaffe och sen ska jag kratta bajs!

OM någon är i behov av ENSILAGE så har jag 5 balar att sälja. 500:- st + moms. Det är eget från förstaårs vall men blev för blött för mina hästar. 

//Bubbel - inlett täckessäsongen

Inga kommentarer: