söndag 7 oktober 2018

ALLTID ÄR DET NÅT SKIT

Bandagerad häst som knappt kunde gå.....ogillas och genast blev det hästkris!

Klippt bandagerad häst som är bättre idag.....men ännu bandagerad.
Ska jag vara ärlig trodde jag hans sista stund var kommen i fredags.

Igår kollade jag fyraåringarnas final på Breeders och jävig som jag är hejade jag på Demand.....den grås här unders lillebror och dessutom är han ju Lexihas pappa.....han var jättefin och kom tvåa - ser väldigt ridbar ut , Springbank rår ingen på och han är ju faktiskt fantastisk även om jag nog inte kommer använda honom eftersom han är bärare av wffs. Kanske ändrar mig, vem vet????
Har förträngt lite att kolla mina ston för WFFS men jag ska be vetto fixa detta när hon är i krokarna framöver. Kan ju vara mkt bra att veta!!!


Nya byggprojekt påbörjade men dom lär nog få vila lite nu!


Idag har jag varit iväg och dömt dressyr två klasser i Lammhult och därefter gått som ÖD resten av dagen. 9 timmar iväg....lite väl mkt när man ska sköta djuren på hemmaplan sen. 
Måste säga att på lokal nivå sköter sig alla exemplariskt . Kikade på några nosgrimmor men där var inget så man minglar mest. Döma är roligt , gå som ÖD är inte min grej...för mkt dötid. Sånt har jag svårt för!!!!

Så här vackert var det härom morgonen och i kväll är luften klar och kall....hösigt.

Nä dags för gamla tanter att sova

//Bubbel - vilar inga dagar

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad är WFFS? Hälsningar Sofie

Bubbel Dansgalning sa...

Hej det är en sjukdom som gör att skinnet lossnar och spricker på fölet.
Oftast kastar stoet innan fölning men i år har det fötts ett par levande fölungar som såklart inte kan räddas. Riktigt otäckt och man har nu börjat ta prover för att se vilka som är bärare av sjudomen. Två bärare kan ge sjudomen. Jag ska kolla mina ston är planen. I år valde jag hingstar som inte var bärare.... googla WFFS så hittar man ariklar och bilder //Tina