torsdag 20 juni 2019

DIAMONDS ENNEA LH

Inatt föddes sista föl här . Det blev minimal fölvakning på den. i går kväll hade LM lite gråatig mjölk så jag tänkte att jag fixar väl i ordning fölboxen och ställer henne där men tänkte att det nog inte riktigt är dags ännu .Kollade i kameran ett par gånger och när jag tittade strax innan 4,30 så låg hon och fölade så jag kom ut när det var klart.

Ääääääääääääääääntligen ett stoföl e: Harlem D x Royad diamond x Don Shufro
Väldigt ädel och feminin.....en riktig sötärta!
En keeper men såklart har jag redan intressenter på henne.....haft sen den dag hon tillverkades och det är väl alltid så att det man själv vill behålla vill andra också ha. Dock får man lägga ett väldigt högt bud om man ska få köpa denna tjejen!!!

Hon fick förresten Namnet Diamonds Ennea (9 på Grekiska) det är ett namn jag velat använda i många år men inte haft ett nummer nio föl som är sto. Min mormor hette dessutom Ennea och jag tycker mkt om det namnet!

Stressig dag men det känns som vanligt mest som att man mockar, matar och leder hästar....

Vi hade 12 ston att kolla i morse och beställde till 4 st  Zuidenwind, Canterbury, Cabachon och Favorit Ask.

I kväll har vi varit i Tingsryd på möte i avelsföreningen och det är alltid trevligt....Trevligast är att nörda i avel som vi gör på slutet av våra möten!!!

Det har körts årets första foder idag....ett 35 tal balar i Skärsjömåla.

//Bubbel - sömnig

Inga kommentarer: