tisdag 18 juni 2019

OSMARTA VAL

Skulle flytta mina unghästar till bete i eftermiddag....trodde jag!!!
Tänkte vara smart och ha longerlina på dom OM dom skulle bli rädda och dra iväg. ...tänkte vi skulle kunna hålla dom!
Världens dummaste idé!!!!
En blev rädd , la i backen och där hängde jag i snöret och hängde med tills handskarna brändes sönder och poff så var den lös.
Unghäst nummer två blev rädd för den andra for runt och så var dom två lösa med longerlinor hängandes.
Tror knappt aldrig jag varit så rädd i hela mitt liv för fort gick det runt runt i hagen....

Unghäst for igenom staketet och drog hemåt....rök med stolpar och tråd från ytterligare tre hagar innan han var vid stallet. En annan häst kom lös men jag lyckades få in den i en annan hage innan den for efter.

unghäst nummer två blev helt paralyserad när kompis försvann och blev stående mitt i hagen och vågade sen inte ta ett endaste steg så den fick vi muta med mat för att förflytta.

Den som for igenom staket verkar ha klarat sig bra men själv har jag fått laga staket mest hela kvällen och inte nog med det ...jag var tvungen attavboka mina träningar och ber så hemskt mk om ursäkt för det. 

Barnen är fortfarande hemma....nåt bete på granngården blev det inte idag.

Fortsättning lär följa

Skaffa aldrig häst!!!

Det var KAOS!!!

//Bubbel - var inte sen att hänga på racet