måndag 23 november 2020

OPERERAD

 Just nu är det lite upp och ner och jag känner mig väldigt onyttig.

I fredags opererade jag min hand. Har ju dragits med ett skadat, stelt och ont finger sen jag fastnade i ett grimskaft i Juni 2017 och det har varit många turer kring det . Nu är det klyvt en sena och rensat i inflammationen i leden så får vi se hur det utvecklar sig om jag kommer kunna använda fingret . Operationen blev ju väl spännande och dramatiskt för jag skulle bara opererats med lokalbedövning men min arm svullnade upp extremt mkt och blev illblå och dessutom fick jag nån allergisk reaktion så dom fick söva mig.... det blev en heldag på sjukhuset och lite allmänt bökigt.

Nu är jag portad i stallet en tid för jag vill ju inte få några bacilusker i operationssåret. 

Det är oerhört frustrerande. 

Ridlektioner ska jag försöka hålla ändå men vi ses i ridhuset på din ridtid och jag kan INTE hjälpa till med intag av häst, sadling osv.....men alla ni som rider här kan ju sånt.

Ni får gärna dra ett varv med sopkvast i stallet, mocka om det behövs nån stans, fylla på vatten eller bara ta en koll så hästarna mår bra 

//Bubbel - Med tassen i paket