söndag 19 september 2021

UTFLYKTSHELG


I helgen har vi roat oss med både det ena och andra . I går förmiddag efter stallfixandet var jag och min hyresgäst Ingrid  på utflykt på ”Matrundan ” vi hann med både besök och shopping på några gårdar och fika utanför Åseda . Trevlig tripp! På em tog Päran och jag semester … bestämde oss hastigt och lustigt för att åka en tur o bo på hotell. Mina kriterier är alltid att det ska vara till najs prajs och finnas nån form av spa. Denna gången hamnade vi ända i Nässjö . Gick ut på byn där och käkade och sen badade vi bubbel på kvällen. Kollade på TV ( själva har vi inte haft TV sen i februari så det var ju ett exklusivt nöje) och bara latade oss helt enkelt . Käkade hotellfrukost och sen åkte vi lite småvägar,  Hamnade på Café, några loppisar ( köpte skrivbord, stolar, krukor och en såg för det facila priset av 240:- totalt . 
När vi kom hem i eftermiddag har jag tapetserat, motionerat unghästar och hälsar vårt nyaste pälsbarn Glitter välkommen till LH ( bild kommer) 










 // Bubbel - värst vad dom ränner