tisdag 7 juni 2016

USCH SÅ DYRT

Hästarna var hos hovis på förmiddagen och det kalaset blev så dyrt så man känner att det knappt är värt att ha så många hästar. Alltså den kostnaden är verkligen inte rolig och några hade inte gått mer än 6 veckor denna gången. Idag skoddes Hex, Nian, Nawell, Filippa , Råsa och Eliza och Wilma blev verkade. Nä den biten kostar mer än den smakar och man borde minsann vara hovslagare också!
Hex tycker förresten att skoning är nåt av det absolut tråkigaste man kan göra .

Eliza har snikna ägare så hon fick bara en verkning denna gången.

Info till och från hovis....antar att det mesta är obegripligt!!!

Fjordfölet....nä skoja bara -  Den busen trasslade in sig i tråden i hagen idag och gav oss en smärre hjärtinfarkt. Alltså man kan inte busa som han gör....kunde gått illa och honom lämnar man inte ensam ute en endaste sekund ännu.

Gav upp mitt försök att få Nitro och Knaster att bli vänner....Nitro är lite för busig för den andra ynglingen så det går inte att dom far rundor hela tiden. Det funkar helt inte i hagen då Knaster väljer flyktväg rakt igenom staketet när han blir "trängd" nu får Knaster bo med Råsa tillsvidare. Betydligt lugnare men kanske inte så deras matte tänkt sig. Nitro är tillbaka hos sina gamla vänner och kan leka med dom och ha roligt!

Otroligt dammigt för kvällens elever och min röst tar verkligen stryk av dammet. Jag är jätte hes.

Varit hos fysioterapeuten idag och nu känner jag mig väldigt mörbultad i ben, fot, nacke , höft....tja mest hela kroppen. Var ju som jag trodde helt sned och högersidan var nån cm kortare och ihopdragen. Fick några övningar att träna vidare på och hon satte triggerpunkts nålar och smäckte muskler på mig. Ont som f*n men ändå ondskönt!

Vetto har varit här i kväll en runda och kollat ston. Vi har fortfarande 100% dräktiga efter dagens koll och det gillas såklart både av oss och stoägarna! 

TV:n funkar inte ikväll ....så jag går väl och lägger mig . Kom ju in från stallet strax innan 22.00 så ikväll blev jag ju klar tidigt...haha

//Bubbel - haft en bra dag

Inga kommentarer: