söndag 31 juli 2016

LITE AV VARJE

Lång dag, hunnit mkt.
Tog hem unghästar på fm. Friserat och ansat till dom lite. Hade spekulant på em på ettåringen.

Kört hem Hex och Nian från sin semester vecka....fick åka låda eftersom skor tappats på betet. Hovis kommer i morgon som tur är! Inatt står dom inne och myser.

Placerat ut nya höbalar på betena här hemma...det finns verkligen inte ett grässtrå.
Åkte till stan i går ....så nära som i Braås regnade det och vi får ju aldrig nåt här. Det är verkligen kris nu. Jag är livrädd att brunnen sinar.

Raspat fölfötter , dom är duktiga!

Lycka som blev sparkad igår är rätt OK idag....så pass att hon kunde gå ut igen iallafall. Får gå i lite mindre hage på fältet några dagar.....med höbal för maximalt ätande.

Det har kommit ett nytt seminsto med föl i kväll. Tror det blir årets sista.
Sprutade ett sto i morse....håller tummarna att hon kommer igång men hon verkar rätt nollställd tyvärr. Ibland är det ett krabbande.

I morgon bitti är det stokoll 8.30,  mest dräktighets koll nu.

Som vanligt har jag kört mängder av vatten överallt.

Tvättat hästtransporten så nu är den nästan som ny. Otroligt hur mkt konstiga saker som kan "växa" på ett släp som stått under en ek....ogillar

Spånat upp gamla i stallet. Jätte fint och mysigt med nytt spån!

Igår fick jag en donation på hästprylar av en av mina elevers mamma....jisses vad grejjer det var. Allt kan inte användas till mina hästar men massor av oanvända saker och mkt som är bra att ha. Tack, tack snälla :)

Nu har jag fixat lite mat till människorna!

//Bubbel - torkar snart bort










Inga kommentarer: