måndag 1 augusti 2016

SOM VANLIGT

Idag återgår vi lite mer till det normala efter typ en hel vecka utan lektioner.

Hästarna fick tassarna fixade och sen gick dom ett pass i kväll...tidigare idag har jag haft privatelever.
Var ju livrädd att dom skulle vara tassiga efter tappskor eländet men alla var pigga och glada och tyckte nog det var roligt att jobba igen!

Jag har varit min egen hovslagare på unghäst som vi sen traskade iväg med på bete igen!

Stokoll på morgonen och idag hade fyllde vi i dr+ men också ett dr- där får det bli en sväng till innan säsongen är slut. Nästa stokoll är onsdag morgon om nån vill komma och dräktighetskolla. Jag kan ju ha glömt påminna nån. Även du som betäckt nån annanstans är självklart välkommen !

På en fick vi 4 mm regn och det kom en åsksmäll de luxe, slog ner bortåt skogen....blev livrädd!!

Bytt lite hagar på hästarna som går här hemma....man får trixa och fixa lite så alla har en bra hage och "rätt"granne alternativt tom hage mellan :)

Stallen är igen fulla med hästar nattetid och det var alltså endast EN natt det var lugnt och fridfullt - nu är ordningen återställd.

Räknar ikväll in 16 hästar fördelade i 8 olika hagar och 5 hästar på stall inatt!
Nu ska jag fixa nåt att äta , det har jag inte hunnit innan idag.
Trist att äta själv men idag får jag göra det....letar väl upp nån gammal rest i kylen.

I morgon kör vi väl ungefär samma procedur som idag!

//Bubbel - tycker om när det rullar på som vanligt





Inga kommentarer: