torsdag 18 augusti 2016

VÄRD LITE SNOZE

Sicket skitväder idag. Regn hela dagen och mammisarna fick inte gå ut förrän sent....mest för att jag fick upp och röja tidigt i morse när Boriz körde ett egenhändigt race i hagen och var väldigt uppstressad så jag fick göra en akututryckning. Passade då på att mata alla hästar både inne och ute och sen gav min chef (dvs jag) mig tillåtelse att gå tillbaka till sängen en stund och jisses vad skönt det var att snoza lite. Det var jag minsann värd!

Därefter har det varit full rulle mest hela dagen. Haft elever, vi har jobbat med nya hästen som idag är uppsutten....behöver dock en mer passande sadel, hon är för liten för mina! Hunnit städa stalltoa och stugan och den är också bäddad och klar för helgens boende!

I kväll har jag varit en tur i Herråkra och haft träning och sen var det fortsatt jobb i stallet här hemma då jag hade ett antal höpåsar och kvällsmatningar att fixa + lagt på regntäcken  !

Knaster och Råsa är hemtagna för Råsa ska jobba i morgon , inte bara en utan två gånger

Ridbanan är harvad i kväll. Fint :)

Nu är det sovedags för i morgon är det späckat schema HELA dagen

Inga kommentarer: