tisdag 6 september 2016

ISABELL ELLER GULBRUN?

Full dag helt klart.

I eftermiddag stokoll och det kollades en gäng flickor. Det var tyvärr två som inte var dräktiga men vi avslutat 2016 med 82% dräktighet och det är ju helt OK med tanke på att vi fick ett par ston på sluttampen som jag bara hann seminera en gång och det blev tajt med tid och det är ju såklart en risk för procenten men den blev ju klart godkänd!!! 

Detta år känns ändå som ett bra år utan allt för mkt krångel även om säsongen blev lång! Nu ska jag räkna på hur många gånger varje sto är seminerad....statistik är roligt i min värld. 

Det blir förmodligen en koll här i okt/nov nån gång och det går ju alltid att boka in dräktighets
koll hos veterinären på hennes klinik i Vetlanda.

Vi har också ID-kollat och chippat föl i kväll. Dom var duktiga
WilleWinzent´s färg är dock lite obestämbar. Är han gulbrun månntro??? Han känns ju inte direkt som isabell längre...eller??? Jag blir inte klok på denna färgväxlare till fölunge!
Nåt gult är det iallafall ....hahaha. Jag gillar ju gulbruna mest!




Som avslutning var denna glada och red Nawell . Idag trimmade dom i ridhuset.
Tidigare i dag jag haft elever på dom andra "kräken"
Det blev jätte mörkt innan vi var klara i stallet men det var skönt att mocka efter alla hästar som varit inne under dagen och förberett alla höpåsar till i morgon bitti.


Hann sitta en stund i kvällssolen vid hästhagen och beundra BusigeBertils bravader. Det är inte så dumt jobb man har när man tänker efter.

Ogillar dock min fot som inte alls vill som jag vill och det känns ju direkt i ryggen då också ...jag blir ju sned på en gång. Min mage har inte heller varit Ok dom sista dagarna. Usch, blä , fy . Nu har jag gnällt för idag...I morgon är en ny dag :)

//Bubbel - summerar en bra dag


Inga kommentarer: