torsdag 8 september 2016

TORRT I BRUNNEN

Mesta delen av dagen har varit en riktig skitdag. 
Kroppen är kass - riktigt kass, Busige Bertil raserade staketet - den ungen bryr sig verkligen inte om trådar och skit för vill han gå ut så gör han. Hagen består av tre trådar men han testar och sen trycker han bara igenom den rackaren, vattnet är slut i brunnen och det är ju katastrof om det inte fyller på igen. Nu fyllde jag tanken i bilen två gånger med kort tid emellan men jag är riktigt orolig för hur det är i morgon. Här måste snålas ordentligt!!!!


Hästarna var iallafall fina på ridpassen och kvällen avslutades med en privatlektion som gjorde mitt humör mkt bättre. Ikväll var vi så många i stallet som gjorde olika saker - känns som man har jobbarkompisar då!

Lycka blev riden av en av mina elever i kväll också så nu börjar hon komma igång rätt bra. Leffe gjorde däremot en rymning på stallgången för att hälsa på Nawell och det var ju verkligen tur att det var han som stod där så det inte var nån elaking när hon mosade in sig mellan honom och väggen och tyckte att han var hennes bästa mamma....andan i halsen men det gick ju bra!

Har lekt hovslagare också, så nu har Winlight skon på foten igen. Jag är ju proffs....men vi får väl se om den sitter kvar i morgon ???

//Bubbel - dampade för bitande insekter

Inga kommentarer: